Our annual performance was September 25, 2016 at the Edith O’Donnell Arts & Technology Lecture Hall.

More information is available from the UTD Confucius Institute:
Web: utdallas.edu/ah/confucius, Phone: 972-883-4860, Email: confucius@utdallas.edu

Media

This performance can be found on You-Tube (uploads in progress) and Youku (coming soon).

Click the image to download a full-resolution PDF for the poster:
Wind from the East poster

Download the Program Book as a PDF.

The Show

诚邀您及其亲朋好友于九月二十五日(星期天晚七时至九时UTD)免费观赏由专程应邀来美巡演的北京师范大学艺术团与声名鹊起的华韵民乐团联袂参演的中秋音乐晚会。此次北师大艺术团的演出阵容及其参演的音乐歌舞节目均引人瞩目,而华韵乐团首次隆重推出的独奏独唱与合奏必将珠联合壁,锦上添花!

         届时琵琶演奏家梅老师/古筝才女红媛/张医生以高胡领奏的《步步高》以及笑天的高歌一曲《高原红》等节目必将让观众耳目一新!在此值得一提的是,自从毕业于上海音乐学院的专业指挥杜老师满腔热情地指导了华韵的多次排练以后,乐团的水准更上一层楼!现在的华韵音乐大家庭在金辉团长与理事会全体成员的共同努力下,与时俱进,其乐融融!君不见,在梅老师的引见下,正在UNT音乐学院攻读硕士学位的几位金发碧眼的美国学生也加入华韵乐团各司其职/各显其能!小琴童冯知己自八岁起便参加了华韵演出,如今三年过去,小知己脱颖而出,逐步成为多面手,让人刮目相看!团副张涛的洋婿John是乐团的御用摄影师与海报设计/网站主管,是华韵不可多得的好帮手!真可谓:中西合璧新民乐,金秋达福月更圆!